David R. Hawkins: Erő kontra erő - bevezető mondatok

2015.11.05 12:31

Kedves Útitársam, te, aki szintén a vonatomon ülsz, és velem együtt olvasol.

Hát elkezdtem...és azonnal meg is akadt a szerelvény...

Történt ugyanis, hogy már a bevezetőben olvasható öt sor hihetetlen érzéseket keltett bennem.

Lássuk csak, hogy is néz ki ez a bizonyos első öt sor:

 

*****

 

"A hozzáértők nem feltűnőek

Egyszerűeknek tűnnek

Akik tudják ezt, azok ismerik az Abszolút jellegét

E jelleg ismerete a lágy ERŐ*

A lágy ERŐ mozgat mindent, de neve nincsen"

 

*Az angol power és force szavak magyarul (adott kontextusban) egyaránt erőt jelentenek. Ezért a könyvben ERŐ ill. erő írásmóddal különböztetjük meg őket. (A lektor megjegyzése.)

 

*****

 

És itt megálltam, mert már az első sor kísértetiesen  hasonlít a kedvenc versemre , melyet a Lao Ce: Tao te King: Az út és erény könyvében olvastam. Nézzük most meg ezt is (Weöres Sándor fordításában):

 

"67
 
Nagy, az én út-am, tudja egész világ,
s nem apad soha:
mert végtelen,
azért nem apad soha.
Hogyha fogyna,
az időben már elfogyott volna.
Három kincsemhez ragaszkodom:
első a szeretet,
második a mérték
harmadik a tartózkodás.
Szeretek, ezért bátor vagyok,
mérték által hatalmas vagyok,
visszavonulok, hát vezető vagyok.
Manapság
szeretet nélkül merészkednek,
mérték nélkül vezérkednek,
tartózkodás nélkül hatalmaskodnak:
ezért elpusztulnak.
Aki tapintattal vezet hadat,
győzelmet arat;
a szeretettel védekező legyőzhetetlen.
A természet fegyverezi
s a szeretet védelmezi."
 
 

(Aki szeretné Lao Ce: Tao te King: Az út és erény könyvét alaposabban tanulmányozni, az itt megtalálja Weöres Sándor fordításában:

mek.oszk.hu/00100/00191/00191.htm

Jómagam nem olvastam az egészet, de amit igen, abból rengeteget tanultam. Csak ajánlani tudom.)

 

Szóval, térjünk vissza Hawkinshoz, és az Erő kontra erőhöz....már az első sor meglepő szimpátiát keltett bennem, csakúgy mint a Tao te King 67. versében található tartózkodás, visszavonulás, valamint a szeretetnek védelmező erőként való említése.

Régebben kaptam egy-két olyan megjegyzést, hogy csigaházban élek, meg a saját világomból nem lehet kipattintani...nos, az értelmesen egyensúlyban tartott visszavonultság, valamint a célszerűen megszervezett emberekkel való érintkezés részemről nem csigaház, s aki velem rokonszenvezik, el ne higyje, hogy a külvilágból kellene szerezni a megfelelő visszajelzéseket. Lehet, hogy csak tudom, mibe rakjak energiát, és mibe ne.

Amennyiben te is így érzel, az ég szerelmére, ne változz. Ne akarj megfelelni. Ha ez neked így jó, szeretsz így az életedben élni, még az is lehet, hogy vezetői kvalitásokkal rendelkezel. Szeresd meg ezeket a tulajdonságaidat, hisz ott írja: ez védelmez! Aki ösztönösen ilyen, és természetét nem tagadja meg, ismeri az Abszolút jellegét! Elég ha ezt betartod, máris a Legfelsőbb Tudatosságban vagy...

Azért egy Hawkins vagy egy Lao Ce csak nem tévedett oly nagyot...el sem kezdtük a könyvet, máris meg vagyunk világosodva. Megy ez nekünk :)

 

Korábban ott tévedtem nagyot, hogy a saját belső meggyőződésem ellenére másoknak hittem és másoknak akartam megfelelni, magamra erőltettem olyan cselekedeteket, amelyekkel nem éreztem belső összhangot, mégis csináltam, mert így láttam, hogy mindenki ezt csinálja, még akkor is ha nem szereti...

 

Tehát figyelem figyelem, az 1. váltóhoz szerelvény érkezik...

1. Váltó: Szeresd magad, higgy magadban, hogy ahogy megteremtett téged az ERŐ, melynek neve nincs ;), az úgy éppen jó lesz a teljességhez :) A többiek meg hadd irigykedjenek, nem váltanak, úgyis elmaradnak...

 

De mondok egy nagy rejtélyt: miközben itt filozofálgatok, a babfőzelék és a rizskoch hogy-hogy nem égett oda? Nos, minden  bizonnyal ezeket is Hawkinsnak és Lao Ce-nak köszönhetem :D, az ERŐ volt velem, és a szeretet védelmezte a mai ebéd sikeres kimenetelét...már megérte :D

Ma eddig jutottam. Holnap folyt. köv.

Szeretettel: Andi

 

—————

Vissza